تبلیغات
بومی ماندن و جهانی شدن

بومی ماندن و جهانی شدن
تفکر برای تفکر 
قالب وبلاگ
نویسندگان
استخاره با قران
استخاره آنلاین با قرآن کریم

قال روزانه
فال امروز


فرآیند یاددهی و یادگیری

ایستگاه آموزشی

مراحل تدریس

 

دامنه زمان

فعالیت های قبل از شروع درس

 

 

 

 

آمادگی سازمانی

ایجاد ارتباط و سلام و احوال پرسی: معلم ضمن بررسی وضعیت جسمی و روحی فراگیران با آنها سلام و احوال پرسی می کند.

2

حضور غیاب: معلم از طریق حضور و غیاب در یک مدت کوتاه از وضعیت و تعداد آنها آگاه می شود

1

تعویض و گروه بندی: دانش آموزان لباس خود را عوض می کنند و با پوشیدن لباسهای ورزشی در محل تمرین و بازی حاضر می شوند و معلم نیز با کمک خود آنها گروه ها را مشخص می کند.

4

ارزشیابی تشخیصی( رفتار ورودی): معلم تعدادی از دانش آموزان را به طور تصادفی انتخاب می کنند و از آنها چند سؤال دانشی می پرسد.

2

 

 

آمادگی بدنی (گرم کردن عمومی و اختصاصی)

ایجاد انگیزه : معلم با خواندن شعر و استفاده از بازی نمایشی در دانش آموزان ایجاد انگیزه می کند.

3

گرم کردن عمومی: دانش آموزان از طریق شیوه ی غیر مستقیم آموزش همراه با شعر و بازی طی یک مسیر نرمش (بچه های طبیعت) را انجام می دهند و در این اثنا تعدادی از حرکات انتقالی و غیر انتقالی مثل پرش از روی جوب، دویدن در دشت ها، رد شدن از زیر سیم، و پریدن از سنگ ها انجام می دهند

 

5

گرم کردن اختصاصی: سپس در محلی به نام ایستگاه بازی دانش آموزان توسط معلم مفاصل، کتف ها و دیگر اندامهای خود را با توجه به اصل روانشناسی ( تعامل حسی) گرم می کند. مثل شستن کره ی زمین، بو کردن گلها، چیدن میوه ها، و خط خطان و...

 

5

ارزشیابی مرحله ای : در حین انجام دویدن و پریدن و نرمش های اختصاصی معلم چند سؤال در زمینه درست نشستن، درست ایستادن، راه رفتن درست و پریدن و دویدن را صورت عملی مورد ارزیابی قرار می دهد.

1

 

فعالیت های بعد از شروع درس

 

 

 

 

آموزش و بازی

نحوه ی پیاده کردن هدف و آموزش: دانش آموزان به شکل استقرار نعل اسبی در مقابل معلم می ایستند و معلم ایرادات نشستن، راه رفتن و دویدن و پریدن را نمایش می دهد و سپس با تشویق آنها گروه ها به شکل ستونی در مقابل هم قرار می گیرند.سپس به منظور ارتقاء آمادگی جسمانی ( قلبی ـ تنفسی) و مهارت ترکیب دویدن و پریدن چند بازی ساده که یاد گرفتن قواعد آنها مناسب دانش آموزان ابتدایی باشد انجام می دهیم. ضروری است که بازیهای انتخاب شده در راستای ارتقاء مهارت دویدن و پریدن در رشته های مختلف ورزشی فوتبال ـ بسکتبال ـ هندبال ـ والیبال و... و همچنین توسعه  مهارت آمادگی جسمانی عمومی می باشد.( بازیهای چوبان و بره ها ـ جشن بادکنک ها و...)

 

 

10

بازگشت به حالت اولیه(سرد کردن)

نحوه بازگشت با حالت اولیه : دانش آموزان از طریق نرمش های ساده به صورت غیر مستقیم در قالب بازیهای موج سواری، تقلید دویدن و پریدن و راه رفتن حیواناتی مثل قورباغه ـ لک لک پا شکسته ـ کانگورو ـ اسب و اردک دوباره به حالت اولیه برمی گردند و سپس معلم با رویکرد ماکسو را در دانش آموزان ایجاد می کنند.

6

نتیجه گیری

معلم در پایان به صورت عملی چند نکته از دانش آموزان می پرسد و خود نیز نقش و اهمیت ترکیب مهارت دویدن و پریدن را در رشته های ورزشی فوتبال هنگام سر زدن ـ والیبال در هنگام دفاع و ضربه زدن ـ هندبال و بسکتبال در هنگام گل زدن را برای دانش آموزان بیان می کند و ایرادات آنها را نیز برطرف می کند

 

2

ارزشیابی تکوینی

معلم از تعدادی از دانش آموزان  دو گروه  ترکیب مهارت دویدن و پریدن مورد ارزیابی قرار می دهد.

2

توصیه ها

معلم توصیه های لازم بهداشتی ـ ایمنی و ورزشی را ارائه می دهد.

1

تعیین سرفصل درس آینده و تکلیف

معلم موضوع درس آینده را و فعالیت مربوط به آن را تعیین می کند و همچنین فعالیت مرتبط با تکلیف خانه را به آنها می گوید دانش آموزان با ذکر صلوات با کمک معلم وسایل ورزشی را جمع آوری می کنند.

1

 

 

 

 

 

                                                                            نمونه طرح درس روزانه : تربیت بدنی ابتدایی                                        صفحه 2

نام و نام خانوادگی طراح : حسین کمری       نام آموزشگاه : توتیا                                   شهرستان:  سرپل زهاب       نام درس: ترکیب دویدن با پریدن

تعداد  دانش آموز: حداقل 12 نفر        دامنه زمان تدریس: 50 ـ 36 دقیق                 موضوع: ترکیب دویدن با پریدن و تقویت آمادگی جسمانی قلبی ـ تنفسی

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       


[ چهارشنبه 5 بهمن 1390 ] [ 11:25 ب.ظ ] [ حسین کمری ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


من معلم اولین دبستان میخیم کودک دروازه های تاریخیم
نام من حسین کمری است معلمی از دیار داغها و باغها . من در یکی از روزهای خداحافظی بهار و در استانه ظهر های گرم تابستان 1360 که سایه ها می دانستند چه تابستانیست در روستای سرسبز چمن گلین به دنیا امدم .دوران دبستان را در میان کوچه باغهای زیبای روستا گذرانده و جهت ادامه تحصیلات در دوره راهنمایی به علت نبودن مدریه راهنمایی در روستاهای همجوار به شهرستان سرپل زهاب عزیمت نموده و دوران راهنمایی و دبیرستان را در این شهر طی نموده و سپس در کنکور سراسری در رشته تربیت معلم اموزش ابتدایی قبول شدم بعد از اتمام مقطع کاردانی در همان سال بخاطر علاقه ام به زبان و ادبیات فارسی کنکور سراسری شرکت کردم و کارشناسی زبان وادبیات فارسی محض قبول شدم و بعد از اتمام دوره کارشناسی ام در مقطع فوق لیسانس دانشگاه ملی ( پیام نور ) به دلیل علاقه ام به مباحث زبان شناسی در رشته زبان سناسی اموزشی (اموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان ) قبول شدم و ادامه تحصیل داده و هم اکنون مشغول نوشتن دفاعیه ی پایان نامه ام تحت عنوان ( اموزش زبان فارسی به کرد زیانان ) هستم .
در دوران تدریسم در آموزش و پرورش به خاطر علاقه ام بارها در مسابقات علمی تخصصی . فرهنگی و ادبی و همچنین جشواره های الگوهای برتر تدریس شرکت و حضور فعال داشته ام و حاصل تجربیاتم را در نشریات مختلف ب به چاپ رساندم و به مدت 7 سال نیز از سوی همکاران فهیم و بزرگوار شهرستان سرپل زهاب به عنوان سرگروه اموزشی انتخاب شده ام و سعی نموده ام زکات علمم را در این جلسات بپردازم . و هم اکنون بعنوان مدرس شهرستان سرپل زهاب و دیگر شهرستانهای استان در کلاسهای ضمن خدمت و همچنین تدریس در مدارس ابتدایی شهرستان سرپل زهاب مشغول فعالیت هستم
و تعدادی از عناوین و مقامهایی که حاصل مطالعات و تحقیقات .تجربیات و تحصیلاتم می باشد به شرح زیر است:
1- نفر برگزیده تجارب موفق معلمان سراسر کشور در سال 81
2- نفر برگزیده مسابقات علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی در مرحله ی کشوری سال 87
3- بیش از 5 بار کسب عنوان برتر جشنواره های تدریس مناسب در سطح استان و کشور در رشته های مختلف چند پایه و تک پایه و بیش از10 بار عنوان اول شهرستان سرپل زهاب
4- سرمربی مسابقات تیم جودوی استان کرمانشاه در 26 دوره المپیاد سراسر کشور در شهر ارومیه و بیست و هفتمین دوره المپیاد سراسر کشور در زنجان و همچنین سرپرست اولین المپیک دانش اموزان سراسر کشور در استان کرمانشاه
5- بیش از نوزده سال سابقه ورزش های رزمی و مسئول انجمن جودوی اموزشگاهای شهرستان سرپل ذهاب
6- مسئول انجمن ادبی ( سهراب سپهری ) شهرستان سرپل ذهاب زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی
7- داور جشنواره الگوهای برتر تدریس استان کرمانشاه ( مرحله ی قطبی سال 89)
8- داور مسابقات علوم ازمایشگاهی استان کرمانشاه (مرحله ی قطبی سالهای 87 و 88 و 89 )
9- دارنده کمربند دان 2 مشکی هنر رزمی جودو و قهرمان جودوی لیگهای چهار منطقه ی کشور در سال 80و بیش از ده سال مربیگری باشگاه جودو شهرستان سرپل زهاب
10 - نویسنده دو کتاب در دست چاپ مجموعه شعر فارسی تحت عنوان ( از گریه های تمدن ) و مجموعه شعر کردی کلهری ( له پرزه ی واران )
11- تالیف بیش از 30 مقاله ی علمی اموزشی و ادبی در نشریات و مجلات با تایید کمیسیون تالیفات استان
و ....

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تبادل لینک

خرید بک لینک